Van Nesna naar Bronnoysund.

6 juli 2014 - Brønnøysund, Noorwegen

We hebben een slechte nacht gehad, enerzijds door de warmte, we dreven ons bed uit. Anderzijds door het lawaai van de campinggasten. Het huisje lag boven het servicegebouw waar men kan wassen, douchen enz. Tot 3.00 uur vannacht was men daar met van alles en nog wat bezig en gewoon keihard praten (of lallen) en deuren dichtslaan. We zijn vroeg onder de douche gestapt en hebben daarna snel onze biezen gepakt.

De route naar onze nieuwe locatie was weer erg mooi. Onderweg kwamen we eerst twee kraanvogels tegen en later twee reetjes. We hebben natuurlijk weer allerlei plaatjes geschoten.

We hebben weer een leuk huisje met een terrasje aan het water en een leuk uitzicht.

We hebben vandaag vroeg gegeten (kliekjes want alles is hier gesloten). Daarna zijn we naar de beroemde berg Torghatten gereden op het eilandje Torget. De berg heeft een diep gat waar je door kunt lopen, een tunnel van 160 meter lang, 15 meter wijd en 35 meter hoog die is gevormd door natuurkrachten. Het wandelpad was geen wandelpad maar alleen maar grote keien waarop je naar boven moest klauteren. Eigenlijk had Mieke al snel spijt dat ze er aan begonnen was want het was heel heftig. Toch zijn we doorgelopen en het was de moeite waard! Het is heel apart en mooi om zoiets te zien. De terugtocht was heel erg moeilijk, maar ja er is geen weg terug. Nat van het zweet en moe stapten we in de auto en even later lekker onder de douche.

Het weer is wat ons betreft afschuwelijk, rond de 27 graden en soms zelfs 30. Eigenlijk voor alles te warm, daarom hadden we de wandeling ook uitgesteld naar de avond en ondanks de schaduw en koelte waren we doornat van het zweet, dat komt natuurlijk vooral van de inspanning en de "goede" conditie. We hopen dat het snel 10 graden gaat zakken met een lekker regenbuitje erbij zodat het afkoelt.

Morgen vertrekken we naar Namsos alwaar we weer gaan "kamperen" op de camping.

Tot morgen!

1. Die andere A: