Van Fauske naar Nesna

5 juli 2014 - Nesna, Noorwegen

Vanmorgen hebben we rond 10.00 uur de camping in Fauske verlaten en zijn we onderweg gegaan naar Nesna. Een prachtige route. Onderweg kwamen we een bezoekerscentrum tegen die een mooie expositie hadden. We konden lemmingen goed bekijken in een nagemaakt stukje landschap. Ook zagen we precies dezelfde beelden van een vos die een lemming in zijn bek had zoals op onze foto. Verder konden we de zeearend goed bestuderen van dichtbij, wat een enorme vogel is dit.

Halverwege de ochtend passeerden we weer de poolcirkel en hebben we het poolcirkelcentrum bezocht. Het is een feit dat we nu geen rendieren meer zullen tegenkomen, jammer want daar kunnen we geen genoeg van krijgen. Maar eigenlijk geldt dat voor alles. Het is allemaal zo ontzettend mooi hier.

Het is momenteel heel erg mooi weer, vandaag zelfs 25 graden, het moet niet gekker worden. Gaan we expres naar een koud land en dan loop ik nog op teenslippers. We hebben zelfs de airco in de auto aan gehad.

We hebben een leuk huisje in Nesna op een camping. Omdat we op de eerste verdieping zitten hebben we een prachtig uitzicht op het fjord en de bergen.

Morgen gaan we naar Bronnoysund.

We zakken langzaam maar zeker en hebben nog een week te gaan.

Tot morgen!