Van Oppdal naar Ulsteinvik.

10 juli 2014 - Ulsteinvik, Noorwegen

Gisteren hebben we een rustdag in Oppdal gehad, het was erg warm dus zijn we lekker in het appartement gebleven, daar was het goed toeven.

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Ulsteinvik. Het was een lange maar prachtige tocht tussen enorme bergen van tussen de 1000 en 2000 meter hoogte. Het blijft indrukwekkend. We kwamen weer schaapjes op de weg tegen en ook weer wegwerkzaamheden waarbij we het speciale voertuig moesten volgen, ook namen we weer een veerboot om minder kilometers te hoeven maken en rond 18.00 uur kwamen we in ons hotel aan. We hebben een mooie hotelkamer.

We wilden aanvankelijk in het restaurant van het hotel eten maar daar stonden slechts enkele peperdure gerechten op de kaart dus zijn we verder gaan kijken en vonden een Italiaans restaurant Napoli. We kregen een kaart volledig in het Noors en vroegen daarom of er een kaart in het Engels was, yes zij de ober en verder gebeurde er niets. Na 5 minuten hebben we het nog maar een keer gevraagd en toen zij hij: just one minute. Na enkele minuten kwam er een andere ober die vertelde dat ze nog geen Engelse kaart hadden maar dat hij wilde proberen alles te vertalen. Uiteindelijk hebben we een Mexicaans gerecht besteld en het was erg lekker. De prijs viel ook nog mee. Dat is dan weer anders dan in ons hotel, daar staat b.v. een klein flesje rode wijn (0,25 ml) en dat kost 20,40 euro.

Morgen gaan we naar het vogeleiland Runde waar we ons erg op verheugen. We zijn er nog nooit geweest maar hebben er veel over gelezen en gehoord. Hopelijk is het goed weer want de weersvoorspelling loopt uiteen van 16 tot 23 graden en er werd zelfs ergens storm genoemd. We zullen het zien.

We hopen jullie morgenavond mooie foto's van papegaaiduikers en andere vogels te kunnen laten zien.

Tot morgen!