Een dagje Runde.

11 juli 2014 - Ulsteinvik, Noorwegen

Vandaag was het dan eindelijk zover, we gingen naar het vogeleiland Runde. Al jaren willen we hier naar toe maar het was altijd te ver. Afgelopen week hebben we nog even op internet gekeken naar een filmpje over Runde. De mensen liepen tussen de papegaaiduikers, geweldig!

Om 10.30 uur begonnen we aan de tocht. Het was ontzettend steil en Mieke wilde eigenlijk al snel opgeven door gebrek aan conditie en spierkracht in de benen. Maar ja je wilt toch die papegaaiduikers zien dus toch maar beetje bij beetje naar boven. En toen we dan eindelijk boven waren was er heel weinig te zien. We komen wel veel schapen tegen en we zien boven de zee allerlei stipjes wat met behulp van de verrekijker papegaaiduikers en Jan van Genten blijken te zijn. Er zijn diverse paden en we besluiten dan toch maar om nog hoger te gaan. Helaas was daar ook niets te zien. Daarna besloten we maar terug te gaan. Ook dit viel niet mee, het was steil naar boven en dan loopt het ook best moeilijk naar beneden. Daar kwam bij dat het bloedheet was. Boven op de hoogste berg stond een heerlijk windje maar naar beneden tussen de bergen was het niet te harden. Het zweet droop aan alle kanten van ons af, voor ons gevoel zijn we liters vocht verloren en daar komt nog bij dat we heel erg verbrand zijn. We kunnen niet meer op ons benen staan en zijn volledig uitgeteld. We zijn de supermarkt binnen gestrompeld om een pak crackers met iets erop te kopen zodat we onze hotelkamer niet meer hoefden te verlaten. Aangekomen in het hotel hebben we eerst een douche genomen en zijn daarna op bed neergeploft. We zijn echt helemaal kapot.

Morgen vertrekken we naar Skeikampen, onze laatste echte vakantiedag want zondag rijden we naar Oslo om weer aan boord van de ferry te gaan.

We kijken even of we morgen nog iets te melden hebben en komen dan weer bij jullie terug. Mocht dat niet het geval zijn dan komen we dinsdag bij jullie terug als we ons avontuur hebben afgesloten.

1. Eline:
    11 juli 2014
    Jammer dat jullie ze niet goed konden zien, maar wat een fantastisch uitzicht!!! Dan was de zware klim toch niet voor niets :-)
  2. Marijke:
    11 juli 2014
    Hopelijk zijn jullie morgen weer fit.... Wat jammer, al die moeite en dan geen papegaaienduikers bij de vleet. Zeker met vakantie ;)
  3. Die andere A:
    13 juli 2014
    Hopelijk hebben jullie nog wel kunnen genieten van het uitzicht. De foto's zien er prachtig uit.