Van Skeikampen naar Oslo.

13 juli 2014 - Oslo, Noorwegen

Vanmorgen zijn we om 12.00 uur vertrokken uit Skeikampen. Het was drie uur rijden naar Oslo maar de ferry vertrok pas om 19.00 uur. We hebben dus nog maar een uitstapje gemaakt naar Nordseter. Dit is ons lievelingsdorpje in Noorwegen. We zijn daar al meerdere keren geweest. Het is daar mooi, rustig en overal om je heen lopen dieren zoals schapen, geiten en koeien.

Aangekomen in Nordseter kwamen we een kleine kudde prachtige koeien tegen op de weg en die lieten zich door geen enkele auto weg sturen, het is hun weg, vinden ze. Daarna hebben we een mooi plekje gezocht om onze koffie op te drinken. Toen we naar een bankje liepen lagen daar drie schapen, een moeder en twee grote lammeren. Moeder stapte vrijwel direct op mij (Mieke) af en begon mijn hand af te lebberen, daarna gaf ze me een dikke kus, geweldig! De geitjes zijn we niet tegengekomen maar dit was al genieten.

Een stuk verder hebben we bij een kleine supermarkt nog wat broodjes voor vandaag gekocht. We waren erg verbaasd toen we het papier zagen hangen bij de blikjes bier dat er op zondag geen alcohol wordt verkocht. We waren erg nieuwsgierig wat de reden daarvan is. De medewerker vertelde dat dit gewoon regel is. Er wordt bij de supermarkten overigens alleen bier verkocht. Alle andere alcohol is alleen te koop bij staatswinkels voor uiteraard veel geld.

Rond 17.30 kwamen we aan bij de haven in Oslo. Om 19.00 uur gingen we aan boord en om 19.30 uur zijn we vertrokken. Als ik dit schrijf zitten we al vol op zee.

Morgen echt de allerlaatste dag maar dan in Denemarken. We rijden in één keer door naar huis. We rijden om de beurt en dan zijn we s'avonds weer lekker in ons eigen huisje. Dinsdag gaan we gauw de cavia's en de konijnen ophalen.

Tot dinsdag!