Van Ulsteinvik naar Skeikampen.

12 juli 2014 - Skeikampen, Noorwegen

Vanmorgen stonden we brak op. Jaap was een beetje stijf maar mijn benen en rug voel(d)en aan alsof ik onder een trein gelegen heb. Vannacht ben ik vele keren wakker geweest omdat ik op mijn linker zij draaide en mijn linkerkant is zo ontzettend verbrand dat ik gelijk weer wakker was.

We hadden vandaag een lange maar prachtige route tussen enorme bergen. We hadden ook weer enkele kilometerslange tunnels. Het is bijzonder hoe de temperatuur in een hele korte tijd ongeveer 10 graden zakt. We gingen er met 26 graden in en kwamen er met 16 graden uit.

Onderweg zijn we eerst gestopt bij het Jostedalsbreen bezoekerscentrum waar een mooie expositie was. Daarna zijn we van de hoofdweg afgegaan om het fjordcentrum in Geiranger te bezoeken. Deze weg is zo steil en heeft veel haarspeldbochten waardoor het verboden was voor caravans. Maar wat een prachtige route was dit, we hebben met volle teugen genoten. Het Fjordcentrum viel tegen, er was een expositie over het leven vroeger in Geiranger maar wij hadden een expositie met informatie over de fjorden verwacht. Aangezien we 25,00 euro voor de expositie moesten betalen hebben we dit niet gedaan en zijn we weer de prachtige weg terug naar de hoofdweg E6 gereden.

Om 16.00 uur was het opeens noodweer, heftige regen en onweer. Wel mooi hoor in de bergen die bliksem en klappen. De temperatuur daalde ook weer razendsnel van 25 graden naar 17 graden. Na een uurtje was het weer droog en kregen we af en toe nog een licht buitje. We hebben onderweg een broodje gekocht bij het tankstation want we hadden geen zin meer om na aankomst nog te moeten koken.

We kwamen om 20.15 uur aan in Skeikampen en werden verrast met een heel apart rond huis. Het heeft 4 slaapkamers en 2 badkamers. We mogen hier tot morgenochtend 12.00 uur blijven. Daarna vertrekken we naar Oslo wat ongeveer 4 uur rijden is. We kunnen vanaf 17.30 uur inchecken en de ferry vertrekt om 19.00 uur. Om 7.00 uur komen we aan in Frederikshaven in Denemarken. We rijden dan nog 1000 kilometer naar De Meern.

We hebben vandaag veel foto's genomen omdat alles zo mooi was. Voor jullie lijkt het wellicht allemaal hetzelfde maar we hebben toch weer geprobeerd jullie mee te laten genieten van dit prachtige land.

We komen nog één keer bij jullie terug om verslag te doen van de terugreis.

Tot dan!