Van Namsos naar Oppdal.

8 juli 2014 - Oppdal, Noorwegen

Vanmorgen ontdekte Jaap opeens een eekhoorn vlakbij ons huisje. Eerst zat de eekhoorn een poosje op een boomstronk en later in het gras, dat was voor ons echt een (afscheids)kadootje.

We vertrokken met zwaar bewolkt weer en 15 graden, het heeft vannacht flink geregend en dat heeft gelukkig voor afkoeling gezorgd. De temperatuur is rond de 19 graden blijven hangen met af en toe een heel klein buitje onderweg.

Het was voor ons een echte dierenkijkdag, na het eekhoorntje zagen we drie kraanvogels in het weiland lopen, even daarna nog twee in de lucht en daarna weer twee in het weiland. Het blijft bijzonder voor ons. Daarna twee jonge meeuwen en zeer waarschijnlijk een brilduiker en een groepje eidereenden. Verder nog een groepje Schotse hooglanders, die hebben we nog niet eerder gezien, ze liepen ook aan de waterkant, een beetje vreemde plek voor begrazing.  Als laatste hebben we de kramsvogel is gefotografeerd, deze vogel komt hier heel veel voor zoals bij ons de spreeuw of merel.

Bij aankomst in Oppdal regende het flink maar inmiddels schijnt de zon alweer. We hebben een leuk appartement wat we al twee keer eerder gehad hebben. We hebben een prachtig uitzicht.

Morgen wordt een beetje een rustdag voor ons. Donderdag vertrekken we naar een hotel in Ulsteinvik om van daaruit naar het vogeleiland Runde te gaan. Dit is de laatste highlight van onze reis. We hopen daar o.a. papegaaiduikers te kunnen zien.

We komen dan weer donderdag bij jullie terug tenzij we morgen toch iets te melden hebben.

Tot dan!