Van Kabelvag op de Lofoten naar Fauske.

4 juli 2014 - Fauske, Noorwegen

Vanmorgen hebben we afscheid genomen van de Lofoten en zijn we naar Fauske gereden. Eerst hebben we in Lodingen de ferry genomen dat scheelt een paar honderd kilometers omrijden.

Onderweg hebben we weer prachtige natuur gezien en ook zeer afwisselend. Opeens lag er ergen een schaap midden op de weg, zijn moeder en broertje of zusje lagen net naast de weg. Jaap stopte, Mieke dirigeerde het lam terug naar de kant van de weg. De Noren vonden dat maar niets en reden allemaal snel om ons heen.

Al enige tijd merkten we dat bestuurders naar ons seinden. Toen we de auto aan de kant hadden gezet bleek dat beide koplampen kapot waren. Het is hier verplicht altijd de koplampen aan te hebben en als je dat niet hebt levert dat ook weer een fikse boete op. We hebben de reservelamp direct gemonteerd en bij het eerstvolgende tankstation nog een lamp gekocht. Pff, gelukkig kwamen we de Politie niet tegen.

In Fauske aangekomen hebben we ons hutje betrokken, erg klein en sober maar het is maar voor één nachtje want morgenochtend vertrekken we weer naar onze volgende bestemming Nesna. We hebben weer een wasje gedaan en dat was de laatste, ook dat is weer erg duur, 12,00 euro en toen bleek dat de kleding halfnat uit de droger kwam. Nog een keer 6,00 euro voor een muntje. Het vliegt onze portemonnee uit.

Tot morgen!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade