De Lofoten.

3 juli 2014 - Kabelvåg, Noorwegen

Vandaag zijn we de Lofoten wat verder gaan verkennen. Onderweg kwamen we diverse water/roof/vogels tegen. Eerst een kuifduiker met jong, daarna een groepje zwarte zeekoeten, toen zagen we een zee arend op een rots zitten eten, hij was een lammetje aan het opeten. Helaas konden we hem niet fotograferen omdat hij lastig werd gevallen door twee meeuwen en daardoor wegvloog. Later zagen we nog een paar zwarte zee eenden. De foto's zijn niet allemaal even duidelijk maar we wilden ze toch laten zien.

Vanmiddag zijn we naar het stokvis museum geweest in het plaatjes A, dit was erg interessant. Onderweg zaken we i.p.v. hele vissen alleen koppen aan de rekken hangen. In het museum leerden we dat deze koppen voor de export naar Nigeria zijn. Daar kookt met de koppen samen met groente enz. De gewone stokvis is voor export naar voornamelijk Spanje, Portugal en Italie.

Het was vandaag een zeer bewolkte dag, niet koud maar wel somber.

Morgen verlaten we de Lofoten en gaan we overnachting op een camping in Fauske in een kampeerhut van 20 m2. Dat is weer even wennen na al die mooie huisjes en opgemaakte bedden.

Tot morgen!

1. Marijke:
    4 juli 2014
    Nou dat klinkt als een interessante dag en wat bestaan er toch merkwaardige musea..... Stokvis! Groetjes van Boefje die nu voortaan bij me op het bankje komt liggen :)
  2. Die andere A:
    8 juli 2014
    tsja, die vissenkoppen. Die zijn wij in Kameroen ook tegengekomen. Ook daar een delicatesse.....
    Enne, met al die vogelplaatjes maak je ons wel blij ;)