De zeearend safari op de Lofoten.

2 juli 2014 - Henningsvær, Noorwegen

We hebben vanmiddag een zeearend safari in Henningsvaer op de Lofoten gedaan. Jaap heeft zijn pleister met medicatie tegen zeeziekte gisteravond geplakt zodat hij vanmiddag zee bestendig was. Voor de walvissafari durfde hij dit niet aan omdat dit lang en midden op zee is. Deze excursie duurde anderhalf uur en is in het fjord waar het water sowieso al rustiger is. Vandaag was het stralend weer en het water heel kalm. Vol verwachting hebben we ons in een speciale outfit gehesen (zie foto) en zijn we aan boord gegaan. Binnen 10 minuten zagen we al een zeearend! Helaas bleek het moeilijk om hem goed te fotograferen maar we hebben toch een paar foto's bijgesloten, een beetje een zoekplaatje dus.

Daarna hebben we nog een korte maar mooie tocht over de Lofoten gemaakt. Het is ook hier weer prachtig.

Het weer is ook perfect, we staan op met een stralende zon en gaan naar bed met een stralende (middernacht)zon.

Morgen gaan we de Lofoten nog wat verder bekijken en vast weer wat leuke plaatjes schieten.

Tot morgen dus!

1. Die andere A:
    8 juli 2014
    Gaaf hè zo'n zeearend. Af en toe kan je ze op trek in NL zien, maar lijkt me bijzonder om ze te zien broeden, zeker in zo'n fantastische omgeving.