Van Ostersund naar Vilhelmina

20 juni 2014 - Vilhelmina, Zweden

Vanmorgen zijn we vanuit Ostersund vertrokken naar de volgende bestemming in Vilhelmina. Bij aankomst aldaar waren we wat verrast, onze accommodatie is een appartementje wat stamt uit 1700, zie foto's. Het bestaat uit een keukentje met een tafel en twee stoelen en daarnaast  een slaapkamer met twee bedden, verder een toilet en douche. In het keukentje staat een of ander vooroorlogs apparaat waar men blijkbaar vroeger op kookte. Het appartement is heel erg klein en sober maar ook ongezellig. Na aankomst zijn we vrijwel direct weer vertrokken om de omgeving te verkennen. We zijn eerst naar de supermarkt gegaan om proviand in te slaan want een restaurant hebben we in de verre omtrek niet kunnen bespeuren. We hebben brood en salade gekocht, drinken hadden we al voldoende dus ons kan niets gebeuren.

Tijdens onze rit in de omgeving zagen we iets aan de kant van de weg lopen, ik dacht in eerste instantie een hond, maar het bleek (gelukkig) een vos te zijn met een bek vol prooi, zie foto. We hebben zitten turen op de foto wat hij nou eigenlijk precies in zijn bek had want het lijkt alsof er een heleboel pootjes uitsteken, we zijn er niet uitgekomen.

Tien minuten na de vos zagen we een eland staan, wat een prachtig dier en wat hebben we genoten! Je kan hier midden op de weg uitgebreid stilstaan want er is nagenoeg geen verkeer. We hebben veel foto's geschoten en de mooiste uitgekozen om jullie mee te laten genieten.

Het weer is duidelijk aan het veranderen, zo reden we afgelopen week nog met de airco aan en liepen we in korte mouwtjes, dat is nu afgelopen. Het is nu rond de 9 graden, truienweer dus. Als de zon schijnt heeft die veel kracht en is het heerlijk maar als die weg is en het regent is ook weer snel koud. Over het algemeen is het droog dus we hebben niets te klagen.

We zijn helemaal in onze nopjes. Het is hier zo mooi en zo rustig. Je kan uren rijden en de auto's die je tegenkom zijn op één hand te tellen. Dat wordt over drie weken afkicken:-(

Morgen gaan we naar Arvidsjaur en de kans is groot dat we dan rendieren tegenkomen. We zijn erg benieuwd, jullie ook?

Tot morgen.

1. Brigitte:
    20 juni 2014
    Raad het plaatje:-) ik zou zeggen een mol (in de bek van de vos)
  2. Die andere A:
    22 juni 2014
    Om maar in de noordelijke sferen te blijven een lemming. Al zijn die volgens mij wel wat kleiner.
  3. Die andere A:
    22 juni 2014
    En wat de accommodatie betreft: Alles is relatief ;) Wij waren in Kameroen al blij als we een toilet hadden, laat staan 1tje met stromend water. En leuk al dat wildleven. Genieten!