Van Hamn i Senja naar Stokmarknes

28 juni 2014 - Stokmarknes, Noorwegen

Vanmorgen hebben we afscheid moeten nemen va de prachtige locatie in Hamn i Senja. We zijn met de veerboot vanaf Gryllefjord naar Andenes gevaren, dit duur de 1 uur en 40 minuten, kosten 84,00 euro. Ja ze weten de prijzen hier wel.

Na aankomst in Andenes zijn we direct de walvissafari voor morgen gaan boeken. Om 12.00 uur vertrekt Mieke met de snelle catamaran naar open zee om de walvissen te zoeken en hopelijk te spotten.

Daarna gingen we naar de supermarkt en daarboven bleek een kledingwinkel te zitten die ook outdoor kleding verkocht. Jaap scoorde een softshell jas voor de helft van de prijs en Mieke een sofsthell broek voor de helft van de prijs. De broek kan morgen gelijk dienst doen want ondanks het mooie weer is het midden op zee best koud.

Bij aankomst in Stokmarknes bleken we weer een heel mooi huisje met een mooi uitzicht te hebben. Hier blijven we tot dinsdagmorgen dan vertrekken we naar de Lofoten.

Het weer is heel goed, de zon schijnt de hele dag en ook de nacht, als we s, nachts wakker worden denk je dat het rond 7.00 uur is maar de wekker zegt dat het pas drie uur is, ongelooflijk. De komende dagen wordt het ook goed weer dus de truien gaan de koffer weer in en de korte mouwtjes mogen er weer uit.

Vandaag hebben we ook even telefonisch contact gehad met het thuisfront want onze jongste kleindochter Rilana wordt morgen 4 jaar en vierde vandaag haar verjaardag.

Hopelijk kan ik morgen wat melden over de walvissen die ik gezien heb, duimen jullie voor me?

Tot morgen

1. Eline:
    28 juni 2014
    Ik zal duimen dat je ze ziet! Veel plezier!
  2. Die andere A:
    28 juni 2014
    Mieke, veel succes op de walvistrip. Dat wordt vast een reuze ervaring.
  3. Sylvia van Slimming:
    29 juni 2014
    Veel plezier, hoop dat je veel walvissen ziet.