Eland en waterval

18 juni 2014 - Grönklitt, Zweden

Vandaag hebben we een mooie tocht gemaakt van Orsa met een grote omweg naar Morkret. Onderweg kwamen we een eland tegen, ze zijn erg schuw dus hij liep snel weg, we hebben toch een foto geplaatst, dus zoek naar de donkerbruine vacht. Daarna zagen we langs de weg dozen klaarliggen met jonge boompjes voor de houtproductie. Daarna zijn we naar de hoogste waterval in Zweden geweest. De waterval heet de Njupeskar en ligt in het Nationale Park Fulufjallet in de plaats Morkret. We hebben de nature trail gelopen en dat was niet vreselijk ver, al met al 4 km maar wel heel erg pittig. Het was zeker de moeite waard, wat een natuurgeweld zo,n waterval. We konden niet helemaal tot aan de waterval lopen omdat de brug gedeeltelijk kapot was. Medewerkers waren aan het controleren en hebben hier en daar slechte plekken weggehaald, het hout gebundeld en klaargelegd voor vervoer per helikopter. We hebben vandaag veel leuke foto's gemaakt en een kleine selectie hier geplaatst.

Morgenochtend vertrekken we weer naar de volgende locatie en dat is Ostersund.