Van Alta naar Skittenelv

25 juni 2014 - Tromsø, Noorwegen

Vandaag hebben we een mooie lange tocht gemaakt door de bergen van Alta naar Skittenelv. Onderweg hadden we wel een flinke domper. We werden staande gehouden door de Politie nadat ze d.m.v. laser hadden vastgesteld dat we 79 km reden waar je 60 mocht. De snelheidsborden wisselen elkaar in een hoog tempo af dus je moet goed opletten. Omdat we weten dat de boetes hier vreselijk hoog zijn, zijn we er heel alert op. Helaas nu toch net over de heuvel 19 km te hard wat ons een boete heeft opgeleverd van 480,00 euro. Niet te geloven maar echt waar. Ze zijn hier vreselijk streng. We moeten het morgen bij een bank gaan betalen. We balen er flink van en het is zo vreselijk zonde van het geld. Toch laten we onze vakantie hier niet door verpesten en letten we gewoon nog beter op.

Onderweg hebben we van alles gezien en gefotografeerd. Weer een paar rendieren, een eekhoorn (helaas geen foto), het traditionele visdrogen en verder heel veel prachtige vergezichten die we met jullie proberen te delen. Het is op een foto wel heel anders maar toch. We genieten volop, Noorwegen is zo mooi.

We staan nu op een camping vlakbij Tromso waar we morgen maar een dagje gaan neuzen en de bekeuring gaan betalen.

Het internet is hier gratis maar werkt voor geen meter. We gebruiken nu internet van Vodafone. Ik ga dus nu weer stoppen i.v.m. de hoge kosten en probeer morgen weer wat te plaatsen, anders vrijdag weer.

Tot dan!

1. Marijke:
    25 juni 2014
    Wat een pech zeg! Dat is een gepeperde boete inderdaad zonde van het geld maar ja niets meer aan te doen dus vrolijk verder.....
  2. Sylvia van Slimming:
    27 juni 2014
    Oh echt, wat erg. Ik leeg met jullie mee