Van Gallivare naar Enontekio

23 juni 2014 - Enontekiö, Finland

Vandaag zijn we van Gallivare naar Enontekio in Finland gereden.

Onderweg zagen we in Zweden een hermelijn in zomerkleed oversteken. In de zomer zijn ze bruin en in de winter wit, ze hebben wel altijd een zwarte staartpunt. Eenmaal in Finland zagen we een mooie rode eekhoorn, hij had wel heel veel grijs, typerend voor deze biotoop. Als laatste zagen we één rendier helemaal alleen, dat hebben we nog nooit meegemaakt. Hopelijk is hij niet verdwaald, hij kon aan ons natuurlijk de weg niet vragen:-)

Onderweg kwamen we nog wat leuke dingen tegen waar we een foto van hebben gemaakt: een beeld bij de Finse grens. Brigit kan je is opzoeken wat dit is? Verder sneeuwscooters en leuke sauna's voor in de tuin.

Ons appartementje is klein en sober maar voldoende voor 1 overnachting.

Na aankomst in ons appartement wilden we om 15.30 uur een expositie over de Laplandse natuur gaan bekijken in het bezoekerscentrum vlakbij maar omdat het hier één uur later is gingen ze bijna dicht, dat gaan we dus morgenochtend doen.

Morgen vertrekken we naar Alta in Noorwegen, dat is tevens het hoogste punt van onze reis. Daarna zakken we langzaam af naar Oslo maar dat duurt nog een kleine drie weken.

Tot morgen!

1. Cejay:
    23 juni 2014
    Hoi Jaap en Mieke,

Nu gaan wij jullie intensief volgen. Wij zijn vandaag terug in Nederland. Wel grappig om te lezen hoor. Wij zien eekhoorns, jullie zien eekhoorns. Autowrakken kwamen wij ook overal tegen, vooral bij mensen in de tuin. Qua temperatuur zijn er wel verschillen. Geniet ervan.
  2. Brigitte:
    23 juni 2014
    Waar vind ik het beeld :-) ?